Descaplant

Doorniksewijk 195

Ontwerper: Laurent Gérard

Een inrichting helemaal in lijn met de fleur van de bloemen

Bloemenzaak Descaplant was op zoek naar een compleet nieuwe look in lijn met hun nieuwe slogan ‘Descaplant, passie en emotie’. Passie in wat ze creëren en ondernemen, en emotie, omdat bloemen passen bij alle emoties in het leven, groot of klein. Descaplant pakte huisstijl, drukwerk en autobelettering aan. En ook de winkel zelf moest er hip hedendaags uit komen te zien om een nog breder publiek binnen te trekken. Tegelijk moest alles praktisch en functioneel blijven. Laurent Gérard nam de uitdaging aan.

Hij bedacht een heel andere presentatie van de bloemen, pakte het bestaande meubilair aan en ontwierp een nieuwe toonbank en etalagemeubelen. Het geheel is makkelijk in onderhoud, maar vooral: de fleur van de bloemen wordt nu helemaal gematcht door de frisse kleuren van de inrichting. De bloemenzaak zorgde al voor een welkome afwisseling in het straatbeeld, maar bezoekers worden er nu nog meer naar toe gelokt.